< Powrót
Katarzyna Kołodziejska
Zdjęcie:
mat. prasowe
Puchar Polski podczas regat w Olsztynie.

Energa 77 Racing wygrywa w Olsztynie

Team Piotra Tarnackiego  wygrał drugie regaty z cyklu Pucharu Polski podczas regat w Olsztynie. Energa 77 Racing wygrała siedem z dziewięciu wyścigów. Zawody odbyły się w dniach 11-12 lipca na jeziorze Ukiel w Olsztynie.

Drugie miejsce zajął Rafał Sawicki z Joanną Mariańską i Krzysztofem Mariańskim, a trzecie na cruiserze Piotr Mańczak z Filadelfią Bachorz i Janem Sibilskim.

– Po poprzednich regatach, które zainaugurowały tegoroczny sezon bardzo wiele dyskutowaliśmy i analizowaliśmy nasze żeglowanie i regulacje osprzętu – mówił sternik załogi Piotr Tarnacki. – W aspekcie ustawień bardzo wiele uwag wniósł Grzegorz Banaszczyk, wielki znawca technicznych aspektów klasy Micro. Ja z Bartoszem Makałą skupiliśmy się na elementach typowo żeglarskich, czyli pracy załogi i poprawie naszej techniki – szczególnie podczas manewrów „górna boja” oraz „dolna boja”. Przy okrążaniu nawietrznego znaku przydałoby się bowiem jeszcze więcej prędkości i dynamiki, jak to mówimy – „więcej gazu”, który pozwoliłby skrócić czas trwania tego manewru. Na regatach w Olsztynie już dobrze czuliśmy naszą nową łódkę. Właściwie odczytywaliśmy zmiany wiatru i potrafiliśmy je skutecznie wykorzystywać. Nasza prędkość była zadowalająca.

Podczas regat Pucharu Polski w Olsztynie dwanaście załóg w klasie Micro żeglowało w bardzo zmiennych warunkach wiatrowych. Szkwały o różnej sile, wraz z częstymi zmianami kierunku wiatru były dobrym sprawdzianem dla wszystkich.

– Podczas całych regat wykonaliśmy kilka tysięcy zwrotów – analizował Piotr Tarnacki. – Staramy się wykorzystywać każdą chwilę na wodzie, żeby stawać się coraz lepszym. Nasze ściganie traktujemy bardzo poważnie. Jeśli prowadzimy w wyścigu, nie odpuszczamy nawet na sekundę. Pełna koncentracja do ostatnich metrów rywalizacji. Jeśli czasem zostaniemy w tyle – też staramy się gonić i nadrabiać ile się da! Do samego końca nie tracimy nadziei i walczymy do końca.

Po powrocie z regat Pucharu Polski w Olsztynie, ekipa 77 Racing rozpoczyna treningi do kolejnych – tym razem w Poznaniu, które zaplanowane są na ostatni weekend lipca. Zespół wykorzystuje każdą sposobność na przygotowania do walki o dziesiąte złoto MŚ w klasie Micro.

Terminarz 77 Racing Team w sezonie 2020:
Puchar Polski – Anwil-Grupa Orlen Cup – Włocławek 26-28 czerwca: wygrana Energa 77 Racing – 1 miejsce Energa 77 Racing
Puchar Polski – Olsztyn lipiec 10-12 lipca  – 1 miejsce Energa 77 Racing
Błękitna Wstęga Zatoki Gdańskiej –  Gdynia – 2-3 października
Puchar Europy – Belgia – październik
Puchar Europy – Francja – listopad

77 Racing Team to mistrzowie świata w żeglarstwie. Liderem i założycielem teamu jest Piotr Tarnacki. Zawodowo żegluje od 1999  roku, od 2003 pod własnym szyldem. W klasie Micro zdobył najwyższe trofea, jest dziewięciokrotnym mistrzem świata, kilkanaście razy wygrywał mistrzostwa Polski. Jest triumfatorem pucharu świata i Europy. Dwukrotnie odbierał nagrodę Żeglarza Roku.  W tym sezonie 77 Racing Team – w składzie Piotr Tarnacki, Grzegorz Banaszczyk, Bartosz Makała – będzie walczył o 10. tytuł Mistrza Świata w żeglarskiej klasie Micro.