< Powrót
Jędrzej Szerle
Zdjęcie:
Tadeusz Lademann
Uczestnicy regat zakończenia sezonu.

Jesienne zakończenie sezonu w JKMW „Kotwica”

Pucharem Kaprów – Memoriałem Bitwy pod Oliwą oraz Biegiem o Puchary Komendanta Ośrodka Szkolenia Żeglarskiego Marynarki Wojennej zakończyli żeglarze sezon w JKMW „Kotwica”.

11 i 12 października w Gdyni odbyły się dwie imprezy zorganizowane przez Jacht Klub Marynarki Wojennej „Kotwica”. W piątek przeprowadzono Puchar Kaprów – Memoriał Bitwy pod Oliwą, a dzień później Bieg o Puchary Komendanta Ośrodka Szkolenia Żeglarskiego Marynarki Wojennej. Regaty odbyły się w ramach zakończenia sezonu w „Kotwicy”.

– Byliśmy obecnie wszędzie – w sporcie, pływaniu rekreacyjnym i rejsach dalekomorskich – podsumowuje Edward Kinas, komandor JKMW „Kotwica”. – Odbyliśmy m.in. jubileuszowy, wieloetapowy na jachcie „Tornado” – odwiedziliśmy 15 portów i przepłynęliśmy 3500 Mm. Ponadto w tym sezonie przeszkoliliśmy 550 osób. Ponadto nasz jacht „Hadar” uczestniczył w 15 regatach

W Pucharze Kaprów w grupie ORC A zwyciężył jacht „Hadar” ze sternikiem Jerzym Brezdeniem (JKMW „Kotwica”), a w ORC B „Aquila” ze sternikiem Czesławem Perlickim (YKP Gdynia). W grupie Open I triumfował „Sarmata” ze sternikiem Ireneuszem Górecznym (JKMW „Kotwica”), a w Open II „Aleksander” ze sternikiem Tomaszem Sikorskim. Natomiast w KWR najlepsza była „Purga” pod dowództwem Kajetana Kilanowskiego (YK Stal Gdynia).

– Wczoraj warunki były trudne, bo było wietrznie, 16-18 węzłów, ale na szczęście nie padało – mówi Czesław Perlicki. – Dzisiaj niestety już deszcz dokuczał. Załoga się sprawdziła – wspierał mnie wnuk i jego kolega. Średnia wieku załogi była więc niska.

Wyniki w Biegu o Puchary Komendanta OSŻMW okazały się podobne, co w Memoriale Bitwy pod Oliwą. W ORC triumfowały „Hadar” i „Aquila”, w KWR „Purga”, a w Open II „Aleksander”. Natomiast w grupie Open I lepsze od „Sarmaty” okazało się „Tornado” ze sternikiem Andrzejem Załuckim (JKMW „Kotwica”).

– Warunki były wyśmienite, a wczoraj mocno wiało i wyścig bardzo szybko oblecieliśmy – mówi Kajetan Kilanowski. – Dzisiaj było pięknie, dopóki o godzinie 14.15 nie zrobiła się cisza tuż przed Gdynią. Komisja regatowa fajnie przygotowała zawody i świetnie się ścigało.

Zakończenie sezonu było również okazją do podsumowania rozgrywanego przez cały sezon cyklu Puchar Kaprów. W grupie ORC A zwyciężył Jerzy Brezdeń na „Hadarze”, a w ORC B Czesław Perlicki na jachcie „Aquila”.

– Od trzech lat szykujemy „Hadara” do pływania – opowiada Jerzy Brezdeń. – Przejęliśmy jacht, który pięć lat stał na nabrzeżu i nie był eksploatowany. Pierwsze dwa lata upłynęło na odtwarzaniu jego sprawności technicznej. Potem zdobywaliśmy załogę poprzez udział w imprezach. Teraz był pierwszy sezon, kiedy nasza załoga dograła się i realizuje nasz cel: starty w regatach. I osiągamy sukcesy, bo zajmujemy miejsca w czołówce. Oczywiście nie jesteśmy w stanie sprostać mistrzom Polski czy Europy, ale możemy szkolić przyszłe załogi regatowe i to staramy się robić. Mam nadzieję, że przyszły sezon będzie jeszcze lepszy.

Sobotnie zakończenie sezonu było okazją również do podsumowań i wręczenia odznaczeń. Medal 95-lecia Polskiego Związku Żeglarskiego przyznany został Jacht Klubowi Marynarki Wojennej „Kotwica”. Medal Za Szczególne Zasługi dla Żeglarstwa Pomorskiego otrzymał z rąk prezesa Pomorskiego Związku Żeglarskiego Bogusława Witkowskiego Andrzej Załucki.

Wyniki

Co myślisz o tym artykule?